GLASSKÅR » Er du skeiv?

Jump to content.

Problemer med nettleser?

Anbefaler å bruke Mozilla Firefox!

FØLG MEG!

bloglovin

BLI FAN IDAG!

  

TELLERE

Blogglisten

Bloggurat

bloglovin

Blopp.no

Er du skeiv?

26 June 2010

(VGNett) Skeive dager er det største kulturarrangementet med homoprofil i Norge. Årets parade legges om Grønland. Noen mener det er tilfeldig. Andre hevder det ble endret etter at det homofileparret ble slått ned på åpen gate i fjor.

Foto: SKEIVEDAGER.NO

Det er fremdeles homofobi blant noen etnisk norske, og blant konservative kristne er det relativt store grupperinger  som er i mot flere av homofiles rettigheter grunnet sin tro. Synlighet er alfa og omega. De som har fordommer trenger å se dem, uansett om dem er fordomsfulle bygutter eller fordomsfulle bygdegutter, konservative kristne eller konservative muslimer.

Vi kan være så ærlige å innrømme det: innvandringen, særlig fra muslimske land, har gitt de homofile en tøffere vei for å oppnå full aksept i samfunnet, og større grunn til bekymring for framtiden. Jeg tror de fleste som frykter å leie hender på åpen gate i Oslo av frykt for vold, er redde muslimer. De kristne konservative miljøene ville aldri brukt vold, det er faktisk større sjanse for at sekulære etniske nordmenn ville slått.

Jeg føler til tider at vi er litt redde for å kritisere islam, mens det er veldig enkelt å kritisere Torp, Ottosen og andre konservative kristne. Det er så lett å bli stemplet som innvandringsfiendtlig, muslimhater eller rasist om man uttrykker seg negativt eller setter fingeren på problemer innenfor denne religionen.

Det er skumlere å latterliggjøre islam enn kristendom, man blir jo fort drapstruet om man tegner Muhammed eller på annet vis tuller med islam. Av disse grunnene er det lettere å holde munn om muslimer og heller kritisere kristne.

Uansett, tilbake til paraden. Mellom 4000 og 5000 mennesker deltok i årets parade, mens rundt 50.000 sto langs paraderuta som tilskuere, opplyser Oslo politidistrik til Tv2.

Fikk du med deg herlighetene i år???

  1. KS — June 26, 2010 @ 11:12 am

    Jeg ser på homofile som mine medmennesker som er like mye verdt som meg selv. Parader som denne derimot, synes jeg er direkte kvalme. Hvordan hadde man reagert dersom heterofile skulle gått rundt midt i sentrum og småjukket på hverandre? Vi hadde fått bot, hadde vi!

  2. Martaiik — June 26, 2010 @ 11:14 am

    Du har helt rett, uten tvil :) Vi er så forsiktige og alt skal være så potitisk korrekt når man diskuterer at det oftere blir at man ikke “tør” å si det man virkelig mener.Alle religioner har sine mørke sider (kanskje med unntak Buddhismen?) og det er vel mye mer ekstremt når det gjelder islam. Det er en lang vei å oppnå forståelse blant alle mennesker, det er jo fremdeles noen der ute som påstår at homofile har en sykdom?! Det er ufattelig egentlig. Det beste vi kan gjøre er å prøve å påvirke dette synet, møte opp på denne type arrangement som du skriver om :)

  3. amar — June 26, 2010 @ 11:22 am

    Si meg en ting er du troende?
    uansett om hvilket religion du tror på så er det forbudt å være homofil!
    det er ikke noe som heter bli født homofil, det er noe du selv vil.i alle religioner så er det forudt med homofile så hvorfor skal gud få dere født homofile? er du homofil så kan du ikke kalle deg en troende!!

  4. GLASSKÅR — June 26, 2010 @ 11:24 am

    @ KS: Det er nok mange som mener at paraden bare ødelegger de homofiles sak. Jeg skal innrømme at det hender jeg også tenker det hadde vært bedre om noen av innslagene ikke var med. Likevel mener jeg at paraden er viktig..

    @ amar: Jeg er hverken troende eller homofil… Selvfølgelig er man født homofil, det er ikke noe man velger av en eller annen bisarr grunn.. Det er sånne som deg som må fjernet fordommene sine. Visste du foresten at dyr praktiserer homo-sex? Har ikke den Guden din skapt dyrene?

  5. kristian — June 26, 2010 @ 11:31 am

    Er dere helt dumme eller? dere driver å snakker så mye tull om islam! dere sier islam sper frykt islam sprer det og det.
    si meg en ting hvem drepte seks millioner jøder? Kristne! Hvem var det som sto bak 11.sep. kristne. hvem innvaderte afghanistan og irak hvem står bak alt som skjer i somalia og midøsten? kristne.
    når en dreper noe i usa så er det terror men når usa og de kristne dreper noen så er det angrep på terrorister? kristne har drept de fleste mennseker i verden gjennom historien så hvorfor nevner dere islam?

  6. GLASSKÅR — June 26, 2010 @ 11:33 am

    @ Kristian: Tema var fordommer, religion og homofili..Ikke drap og terrorisme.. Til info.

  7. amar — June 26, 2010 @ 11:38 am

    jeg har ikke fordommer mot mnoen jeg snakker utifra fakta! sånne som deg som tror på vitenskap og den skitte tror jeg ikke kommer langt i din neste liv! seffølgelig blir du ikke født homofil, det har også noen med følelser å gjøre. du blir ikke født med følelser for noen. det har noe med hvordan du selv vil være!

  8. GLASSKÅR — June 26, 2010 @ 11:40 am

    @ amar: Hvor tar du “fakta’n” din fra? Koranen, Bibelen? Du vet at disse skriftene er laget av oss mennesker. Gud skrev den ikke selv…

  9. kristian — June 26, 2010 @ 11:42 am

    hvis tema er fordommer og homofil hvorfor blandere inn islam da? hva har islam med sken å gjøre? tror du ikek det finnes muslimske homofile? jo det finnes!!! i all slags diskusjon så finnes det noen mennesker som dere som er imot islam! dere har fordommer

  10. amar — June 26, 2010 @ 11:45 am

    Glasskår: du sier jo at du ikke er troende så hvordan kan du si noe sånt?

  11. Jens K. Jenseen — June 26, 2010 @ 11:47 am

    Rent historisk har kristendommen flere svin på skogen en Islam.
    I andre deler av verden, USA og Afrika for eksempel, begår kristne minst like mye vold og ufyseligheter mot seksuelle minoriteter som noen andre.

    Men når man snakker om dagens Norge må man snakke ut fra dagens Norge.
    Og selv om det er masser av kristne, og andre, som er “motstandere” av homofilien, har de styggeste eksemplene på intoleranse, mobbing og regelrett vold vært fra personer med Islams bakrunn.

    Med åpen Kirkegruppe jobber jo kristne direkte med homorelaterte saker. Dette er man milevis unna i dagens norske Islam.

    Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk er så veldig opptatte av å legge seg opp i andres legninger.
    Hvem folk velger å elske, hvordan og på hvilken måte må da være deres sak… Og om man mener at et sett handlinger eller mønstre fører til helvete, er det ikke like greit å holde kjeft om det og la dømminga være opp til de høyere makter som hele tiden siteres på at har sånne og slike regler…

  12. GLASSKÅR — June 26, 2010 @ 11:47 am

    @ Kristian: Fordi det ikke er noen hemmelighet at mange (selvfølgelig ikke alle) muslimer er imot homofili. Og ja, så klart finnes det muslimske homofile…

    Jeg antar du sikter til meg når du skriver dere – og jeg har ingenting imot Islam, eller muslimer, eller jøder eller kristne, eller hva enn det skulle være. Men jeg har noe imot at så fort man setter pekefingeren på noe som helst som har noe med Islam å gjøre så blir man stemplet som innvandringsfiendtlig, muslimhater eller rasist. Jeg gikk faktisk like hardt ut på de konservative kristne som muslimene i dette innlegget. Og det er ingen kristne som roper høyere enn deg akuratt nå..

  13. kristian — June 26, 2010 @ 11:53 am

    jens k. jense:
    hva har du imor islama?
    du sier muslimer bruker mer vold enn kristne i norge?
    hvem er de fleste voldtekts menn i norge?
    hvem er de fleste pedofile?
    hvem er de fleste som dreper i norge?
    hvem er de fleste som misbruker barn og eldre i norge? NORSKE!!! (kristne) jeg er ikke muslim men jeg snakker fakta nå

  14. amar — June 26, 2010 @ 11:57 am

    @ GLASSKÅR: hvis du ser på stattestikk så er det flest kristne som er imot homofile! muslimer er på tredje plass!!

  15. GLASSKÅR — June 26, 2010 @ 12:02 pm

    @ amar: Det har jeg aldri sagt noe om heller.. Les første avsnitt under bildet en gang til…

    Som Jens K. Jenseen så fint sa ista;
    “Og selv om det er masser av kristne, og andre, som er “motstandere” av homofilien, har de styggeste eksemplene på intoleranse, mobbing og regelrett vold vært fra personer med Islams bakrunn. “

  16. Jens K. Jenseen — June 26, 2010 @ 12:05 pm

    @kristian: Hvorfor tror du jeg har noe i mot Islam?
    Eller enhver annen religion. Folk har lov og rett til å mene hva de vil, uansett hvor teite og “feile” jeg, du eller noen andre mener meningene er.
    Og, du burde lese innlegg bedre før du svarer på dem.
    Jeg sier ingen ting om hvem som voldtar mest, er mest pedofile, dreper flest.
    Det handler ikke denne debatten om.

    Jeg sier bare at mitt intrykk er at muslimer er mer aggressive og intolerante mot homofile og andre seksuelle minoriteter. Og at de viser dette mer en for eksempel kristne.

    Derfor er det naturlig at det fokuseres på og jobbes med å endre muslimers holdninger til seksuelle minoriteter.

    Noe av dette du ikke skjønte eller som ble for vanskelig for deg?

  17. Bamble jente — June 26, 2010 @ 12:21 pm

    For meg kommer homofili aldri til å bli normalt ! Jeg tror at du blir påvirket hvem du henger med, hva du ser på, for å bli homofil eller lesbisk! Islam, Kristendommen, buddhismen, alle religioner er det forbudt å være homofil! Mann og kvinnen skal få generasjonen videre som sier seg SELV er NORMALT! to av samme kjønn KAN ikke få barn sammen, fordi? fordi det ikke er ment til å være sånn! Synes virkelig synd på dem, men er de som kommer til å brenne i helvete isåfall, for det å være homofil er en dødssynd, om de vil det eller ikke, er en grunn til folk missliker de, fordi det nettopp er GALT! er bare dumme nysgjerrigheter og lyster som får de til å bli det, at meg (jente) kunne aldri tenkt meg å ha sex med en annen jente, og det kommer aldri til å bli normalt heller! for det er jævla kvalmt, jeg synes barn skal ha rettgheten til å vokse opp hos en MOR og en FAR! jeg syne sikke homofile skal få lov å gifte seg i kirken! Prestene er dumme som lar de få lov til det, når det står i bibelen det er en døds synd så gifter de seg i guds hus ! hvor epic fail er ikke DET? teit teit TEIT. gosh stakkars mennesker.

  18. Bamble jente — June 26, 2010 @ 12:24 pm

    Og en ting til deg KRISTIAN! 11 september, hva faen er det med kristne å gjøre? mange som kan kalle seg selv kristne men ikke er det? så du mener alle som går inn i irak og hva søren er kristne?da tar du helt feil, selvom de er hvite er de ikke nødvendigvis det. Hadde ikke amrikanerne kommet inn i de landa for å stoppe krigen jadde det vært mye mere krig og landa kunne utvikle farlige våpen, så ikke var teit i hue ditt og si at det er feil at de går inn i de landa der!

  19. GLASSKÅR — June 26, 2010 @ 12:29 pm

    @ Bable jente: Ja, det står mange plasser i bibelen at homofili er galt. Det står både i det gamle og det nye testamentet. Men det står også i bibelen at kvinner ikke skal snakke i forsamlinger. (for noen tiår siden var kvinnelige prester et brennhett tema i den norske kirke) Det står at en kvinne er uren under mensen. Det står at det er en skam for en mann å ha langt hår. Altså: mye rart står i Bibelen!
    Poenget mitt er: Bibelen er en religiøs bok, men også en historiebok! Store deler av Bibelen er ikke kristen tro, men rett og slett et dokument på hvordan samfunnet var for tusenvis av år siden. Det gamle testamentet er stort sett en bok om jødenes historie.
    I kristne miljøer er ofte den store diskusjonen: Hva er historie og hva er religion?
    Hva er utdatert og hva er guds ord, som er tidløst?
    Homoforbudet i bibelen er historie. Historien om hva samfunnet syns om homofile før.

  20. GLASSKÅR — June 26, 2010 @ 12:30 pm

    og en ting til Bable jente: det er så mange foreldreløse barn omkring i verden som heller vil vokse opp med to fedre eller to mødre, enn ingen foreldre…

  21. Jens K. Jenseen — June 26, 2010 @ 12:31 pm

    @Bamlejente: Det var litt av en bredside.
    Så det du sier er: Man skal kun ha sex for å videreføre slekten? Tror en god del av dine medsøstre som har stått på barrikadene siden 1800tallet er svært uenige med deg i den.
    Har du kun sex for å få barn?
    Mener du at sex kun er til for å få barn?

    Mennesker er fra naturens side rimelig godt skrudd sammen for å nyte sex. I motsetning til dyr som har løpetid har vi orgasmer. Sex er godt. Og mennesker har, har alltid hatt og kommer alltid til å ha sex fordi det er morro, gøy, avslappende og… digg.

    Hva du mener er normalt er jo egentlig når du tenker på det knekkende likegyldig.
    Jeg er sikker på at jeg nok ikke hadde sett på deg som “normal”, jeg ser ikke på meg selv som normal. Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk er opptatt av eller streber etter å være normale.

    Er det ikke mye bedre at folk er seg selv, fargerike, mangfoldige og forskjellige?

    Synes heller ikke at tanker rundt “hvorfor er de sånn” har noe for seg. At folk sier at de er noe er nok til å få respekt. For eksempel takler jeg ikke lungemos, noe de aller fleste respekterer. Har aldri vært noen som har spurt meg hvorfor jeg ikke liker lungemos. Om det er medfødt, vane jeg har lært eller på grunn av en sykdom som vil få meg til å brenne i helvete…

  22. Jens K. Jenseen — June 26, 2010 @ 12:42 pm

    Den kristne tro kan vel oppsummeres i to enkle læresetninger:
    Joh 3.16: For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin sønn, den enebårne, for at hver den som tror ikke skal gå fortapt men ha evig liv.
    Og det Jesus selv sa: Du skal elske din neste som deg selv.

    I mine øyne virker det som den første delen er lett for de fleste kristne. At man bekjenner at frelsen er via Jesus.
    Den andre biten derimot, en direkte befaling fra frelseren, ignoreres glatt.

  23. GLASSKÅR — June 26, 2010 @ 1:26 pm

    @ Jens K. Jenseen: Det er lett å se det man vil se, høre det man vil høre og lese det man vil lese.. :)

  24. Berit — June 26, 2010 @ 1:43 pm

    Hvis Bamblejenta er etnisk norsk, hvor har hun oppholdt seg i sitt liv? De fleste land i Europa hadde lite problemer med homofile og toleransen var stor blant menneskene etter den andre verdenskrigen Jeg vet det siden jeg har bodd i de fleste europeiske land fra 1970 til i dag.

    Intoleransen overfor homofile kom tilbake med innvandrerene, særlig de fra muslimske land gjorde dette til et stort problem igjen. Hele Europa har, dessverre, blitt satt tilbake mange dekader etter at innvandrerene kom. Fremtiden ser ganske mørk ut for mennesker (bla. homofile) som ikke passer inn i deres skjema.

  25. BeautifullyBroken — June 26, 2010 @ 5:48 pm

    Først må jeg bare si at, jeg ler faktisk litt. Jeg blir så fantastisk provosert at jeg faktisk bare er nødt til å le. At det går an å sitte å lire av seg så mye dritt og “fakta” uten holdepunkt.

    @ Bamlejente! Jeg veit nesten ikke hvor jeg skal begynne… men jeg kan jo starte med det du sier om at du tror mennesker blir homofile og lesbiske utifra hva de ser på, og hvem de omgås.
    Min aller beste venn er homofil, jeg har flere andre venner som er både homofile, bifile, og lesbiske. Jeg synes “the L word” var en knallbra serie. Vet du hva? Jeg har enda ikke blitt lesbisk! Er det ikke rart? Jeg har faktisk ikke blitt “smittet”…
    og så kunne jeg gjerne ønske du kunne dirigere meg mot et sted jeg kan få se svart på hvitt at “homofile kommer til å brenne i helvete.”

    Latterlig rett og slett…

  26. Olsen — June 26, 2010 @ 6:04 pm

    Blir bare Kvalm av den dritten! En jævla skam! Få de forbanna bøgene ut på sin egen øy!

  27. Ali — June 26, 2010 @ 6:22 pm

    Jeg er selv fra Iran, hetrofil og gift men har mange homofile venner. Synes de er utrolig kule og snille mennesker. Vi hetrofile har faktisk mye å lære av dem.
    Til dem som er imot disse menneskene: Pass på deres egne sak og heller la dem leve slik de selv vil, hva andre mennesker gjør i senga eller hvem de velger å være samme, er verken min eller din business.
    Til alle kjære homofiler: Stå på og ikke la noen trykke på dere…

  28. potetrepublikken.norge — June 26, 2010 @ 6:29 pm

    hahaha er dere godtar alt dere sauer. tenker på deres foreldre,skam dere! ikke rart muslimer ikke vil intigrere seg, dere er imot burka hijab,men nakne homser,jokke på hverandre godtar dere !? jævla sauer ,eller griser!

  29. GLASSKÅR — June 26, 2010 @ 6:34 pm

    @ Ali: Takk for flott bidrag.

    @potetrepublikken: Hvem er sauer? og vi godtar vel ikke alt siden “vi” er imot burka og hijab… Du burde ordlegge deg annerledes om du skal prøve å prate på andres vegne…

    Flott at folk er så saklige… SUKK!

  30. trille — June 26, 2010 @ 6:52 pm

    Haha, etter å ha lest hele kommentarrekken her, har jeg nesten glemt helt hva innlegget handlet om. Uff, altså.
    Ja til homoer, ja til heteroer, ja til kristendommen og ja til islam. Jeg synes det er trist at det er nødvendig med slike parader som denne, for det er så innmari naturlig å være homo, faktisk like naturlig som å være hetero! Men sånn samfunnet er i dag, har vi faktisk ikke kommet lengre enn dette, og da må de nesten gjennom noe sånn, synes jeg. Eneste jeg synes er synd, er at det ofte blir som en parade for å slå seg løs på alle de “tradisjonelle homo”-måtene. Hvis det er aksept de er ute etter (tenker på at de har lagt det til Grønland), så burde de vel strengt tatt ha vist at de er som deg og meg.

  31. Otrolig korkad av Kristent samlingsparti « Erevna – Blogg & Tankesmedja — June 26, 2010 @ 11:30 pm

    [...] homoparaden Homoparader under debatt i Europa Homo-paraden sjarmerte Grønland og resten av Oslo Er du skeiv? Nytt av året var det at paraden skulle starte på Grønland Håper paraden vil provosere [...]

  32. Janne-Kristin — June 27, 2010 @ 9:24 pm

    Jeg synes dette er et kjempeflott tiltak! Er så bra å se at folk er stolt over seksualiteten sin, det er med på å gjøre det mer akseptabelt og tabu hos alle disse fordomsfulle menneskene. Jeg har nok aldri vært med på dette selv, hadde det vært litt nærmere :P
    SV: Hehe, ja en kan ikke forvente at alle skal oppføre seg like pent som meg :p

  33. Jens K. Jenssen — June 27, 2010 @ 9:34 pm

    En ting jeg tror alle kan ha godt av, uansett legning, er det å feire sin egen legning og seksualitet.
    Få ting kan være så positivt og godt som å kunne leve ut sin seksualitet på en god måte.

    Så her har man absolutt mye å lære av LHBTfolket.
    Mer fokus burde bli satt på dette, ikke at folk legger seg i hva de ikke selv liker på soverommet.

    Seksualipositivisme ja.

  34. Bøtta Pedersen — June 27, 2010 @ 11:57 pm

    Det blir vel parade på meg til neste år, om det går i orden med turnus. Jeg har nå flydd gatene før, så de klarer seg nok uten meg et år eller to. Hører det var bra i år :-)

  35. Chalten — June 28, 2010 @ 11:37 am

    mange bra poeng, og jeg er ganske så enig med deg. På lørdag skal jeg på Gay Pride i London, og jeg ser for meg at det kan bli en interessant opplevelse.

    Det var det ingen tvil om at jeg skulle ha. De andre banda fallt ikke helt i smak, sola steikte for fullt men det gjør ikke noen ting. Det var trossalt Paul jeg kom for å se, og de skyhøye forventningene jeg hadde på forhånd ble på ingen måte skuffet. Det ble mange, mange, mange ganger bedre enn jeg noen gang kunne forestillt meg.

  36. Luna Anette — June 28, 2010 @ 3:32 pm

    Ganske underholdende å se hva enkelte skriver i kommentarfeltet her. Jeg er ellers enig i det du skriver.

    Og bortsett fra deeet, så nei.. fikk ikke med meg feiringen. Har aldri gjort det heller. Hadde vært festlig da.

    PS! Jeg legger deg til på linkene mine. Hadde vært kult om du gjorde det samme =)

  37. Lene Johannesen — June 28, 2010 @ 10:19 pm

    Jeg skulle gjerne sett mine venner i paraden i år, alltid like festlig :)

  38. charl8 — June 30, 2010 @ 8:32 am

    Heehe.. Ikke skeiv. Ikke sånn skeiv hvertfall!

  39. Linn Jones — July 2, 2010 @ 9:57 am

    Jeg er ikke homofil, men jeg skulle gjerne vært det :P Menn noen ganger!!!!:P

    Men jeg syntes det er tragisk at vi i 2010 ikke kan se på dem som helt vanlige mennesker, som alle andre, noe de er.

  40. Mariann — July 2, 2010 @ 10:38 am

    Omg, her var det mye merkelig å lese i kommentarfeltet. Det er faen ikke rart det er krig i verden, sier jeg bare… hallaisen….!

    Jeg syns homoer kan være homoer, muslimer kan være muslimer, kristne kan være kristne også bortetter. Jeg driter faktisk i hva folk tror på eller hvem de elsker. Jeg ser etter fine mennesker med respekt for andre. Heldigvis fins det noen blant alle disse grupperingene som vi elsker å sette andre inn i, som er både oppegående og fordomsfrie. Selv om det ikke virker sånn når man leser kommetarer som enkelte her.. gode gud.

  41. Deadbarbie — July 5, 2010 @ 9:58 am

    Tja, jeg syns vel igjen det blir litt feil at alle alltid skal skrive “Islam”, man slår vel alle litt under en kam, og hver religion har sine positive og negative sider. Når det er sagt, så syns jeg virkelig at det å f.eks. lage karikaturer blir HELT FEIL, greit at vi har ytringsfrihet men dette blir jo nesten misbruk bare for å provosere. Vi er tross alt nordmenn, litt lukket inn i vår egen boble og vil at alt skal være slik som det er her. Man må jo innse at dette er en annen kultur, andre normer, og det er STRENGT. Hvorfor blusse opp i noe uten grunn.

  42. Jens K. Jenseen — July 5, 2010 @ 10:09 am

    Tror ingen ønsker å dømme en gruppe eller dra noen over en kam. Det er jo særs lite mote i dagens samfunn.
    Men samtidig, uten å kjenne hver enkeltperson involvert og når man ser de som undertrykker og diskriminerer uttaler seg på vegne av en gruppe eller ut fra en gruppetilhørighet, blir det naturlig å snakke om folk som en gruppe.

    Men det er ingen (oppegående personer) som mener at alle muslimer er homohatere.
    På samme måte som ingen mener alle kristne er stokk konservative, eller alle homofile fjoller.

  43. I.J.L. — July 8, 2010 @ 8:08 pm

    En skulle tro Jesus ble oppfattet som den høyeste autoriteten i Bibelen.Han sa aldri noe om homofili, og det tyder på at han ikke syntes det var et viktig spørsmål.
    Det som forundrer meg,er at kristne er så selektive når det gjelder GT. Nesten alle regler der hopper de glatt bukk over,men det som står der om homofili ser ut til å være den viktigste tingen i verden. En del av det Paulus skriver,regnes også for å høre til i hans tid,så hvorfor legge så veldig vekt på dette området?
    Min – litt spørrende teori,er: Kristne må oppfatte seg som født på ny,og derfor som bedre enn “de verdslige”. Ved å se seg rundt,er det ikke så lett for dem å oppdage slike forskjeller. Da kan det være beleilig i det minste å ha de homofile å ty til. Ved å klatre opp på dem,kan de selv komme høyere opp i sola.

  44. Casey — July 18, 2010 @ 9:59 pm

    Jeg er så skeiv at jeg nesten blir vertikal.

  45. Milli — July 20, 2010 @ 11:20 am

    Jeg er kristen og går i en menighet som heter Smith’s venner. Jeg vil bare si at alt i bibelen er jo sant og det er jo en måte man skal prøve å leve på.
    Men selvom folk kaller seg kristne fordi de tror betyr ikke at de er det, det er først når man lever det livet man kan si det. Bibelen er mest fokus på at man skal ha SEIER OVER SYNDEN som lever i oss selv og kjøde og lystene våre!
    Som ungdommens lyster osv, grunnen til noen kristne venter til ekteskapet med ting er jo ikke fordi gud vil være slem osv osv, men de som holder seg så lenge klarer faktisk å spare seg for ganske mye trøbbel og kjærlighetssorg i ungdoms alderen, og nyter det kanskje enda mer i ettertid ;)
    Forskjellen på jødene og kristene er jo at de som trodde det var jesus den gangen de ble kristne, og de som ikke trodde det var han var jødene.
    I bibelen står det at homofili er en dødssynd, hellig for en jente og ha langt hår, og en skam for gutter og ha langt hår, det er sånn det er og ikke skal være, sier seg selv. Også forfengelighet man pynter kroppen med ringer og kjeder og øredobber på en kropp som ikke ble født med det..

  46. Jens K. Jenseen — July 20, 2010 @ 1:26 pm

    Heh.
    Jeg er en gutt med langt hår, og tattoveringer.
    Er dette syndig?

    For jeg er glad i både håret og tattoveringene mine. De gir meg glede, og folk rundt meg og ellers sier det tar seg ut og passer meg.
    Vil dette bety at jeg og de rundt meg som aksepterer meg er syndige? Vil jeg ende i helvete fordi jeg har langt hår?

    Derimot viser du klart og tydelig at det i “moderne” norge, blandt tydeligvis etnisk norske, vel integrerte mennesker, er de som er minst like hatske og intolerante som noen muslim.
    Jeg synes faktisk mest synd på dere, for dere går glipp av masse positive folk og ting mens dere er opptatt av å dømme og hate.

  47. jennae — July 26, 2010 @ 10:54 pm

    For en ufattelig bra og variert blogg!
    Ja, jeg var der, i nydelig vær, som frivillig.

Legg igjen en kommentar


«
»